marți, 27 ianuarie 2009

Ce părere aveti despre....?

Ce părere aveţi despre o idee a lui Dalai Lama Tenzin Gyatso şi anume-- să priveşti tot ceea ce ţi se intâmplă ca şi cum s-ar întâmpla unei alte persoane, altcuiva... să analizezi tot ceea ce simţi de parcă ar fi trăirile altcuiva...

3 comentarii:

Anonim spunea...

ca sa privesc ceea ce mi se intampla ca si cum s-ar petrece altcuiva....probabil nu-mi va diminua simtirea (ma refer la starile de bucurie si tristete)....dar cu siguranta voi avea o mai mare lucididate pt ca nu voi fi fixata pe stare ci pe ideea de a intelege....
Pare o idee buna!
Cu practica ....probabil ca o sa mai gresesc....dar chiar si asa orizontul cunoasterii este mai mare decat daca as fi prizonierul starii de moment...
sa ne amintim intre noi de aceasta idee mai des :) (Haziel)

Anonim spunea...

ce bine ca e doar un sfat...mi s+a intamplat asta cand o luam razna si ma simteam absent sau pe langa trup, nu putam sa ma opun etc....ce bine ca a trecut...imi place sa fiu aici si sa simt si sa TRAIESC EU

Kaiso spunea...

e o tehnica buddhista tibetana cu un folos tocmai in a intelege ca omul e impermanent, trecator si deci acel eu e ceva lipsit de substanţa, fară numen, insubstanţial--si acum un copy paste edificator dupa sonam sangpo---Logchen Rabjam - cel mai mare erudit al traditiei Nyigma. Impreuna cu Je Tzong Khapa(traditia Gelug) si Sakya Pandita(traditia Sakya) este considerat una din emanatiile lui Manjushri. In spatele acestor frumoase versuri a fost o viata intreaga dedicata practicii de 'Dharma'. La varsta de 14 ani era in gradul de a da lectii de 'Vinaya'(texte de etica). La 16 ani era deja un practicant de 'Kalachakra' Tantra. Incepand de la varsta de 19 a studiat cele mai importante texte Mahayana - Cele 5 tratate ale lui Maitreya, logica si epistemologia, filosofia Madhyamica, Prajnaparamita etc - apoi, la 27 de ani intra in contact cu invatamintele Dzogchen. Urmeaza 7 ani de meditatie asidua...
A compus peste 270 de opere si a continuat sa dea invataminte pana in ultima zi a vietii: un exemplu de ceea ce se numeste un adevarat practicant si invatzator de Dharma. Spune in testamentul sau spiritual: "Fiintele sunt impermanente asemenea vizitatorilor ajunshi in ore diverse: cei mai vechi s-au dus deja, cei mai tineri se vor duce nu peste putzin. Dintre persoanele de astazi niciuna nu va fi prezenta peste 100 ani. Recunoastetzi adevarul Impermanentei, chiar acum."


insistati pe finalul copy paste-lui

Dar orice tehnica spirituala e aplicabila daca ti se potriveste sau iti face bine--daca nu nu inseamna ca nu e buna ci doar ca nu se potriveste tuturor oamenilor si in orice moment al vietii--deci nu are o valabilitate universală

Asa cum exista mai multe trasee pt a urca un munte asa sunt si mai multe cai spirituale